
آموزش اصول تربیتی و آموزش علمی دانش آموزان در مدارس ابتدایی
کد مقاله: ASN_F2
روی مشاهده محصول کلیک کنید و اطلاعات کوتاه آن را مطالعه بفرمائید.
اطلاعات کوتاه:
نکته: قبل از دانلود فایل اطلاعات کوتاه را مطالعه بفرمائید.
کد مقاله: ASN_F2 | |
عنوان مقاله: آموزش اصول تربیتی و آموزش علمی دانش آموزان در مدارس ابتدایی | |
چکیده: با نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزش دانشآموزان از همان سالهای اولیه تحصیل زمینه برای رشد و شکوفایی، بروز خلاقیت و نوآوری در نوجوانی و بزرگسالی فراهم میشود. تحول بنیادین در آموزش و پرورش با رویکرد پژوهش محور ایجاد شده است تا بتوان دانشآموزانی متفکر پژوهشگر و متخلق به اخلاق اسلامی تربیت کرد منظور از رویکرد پژوهش مدار در آموزش و پرورش آن است که در همه سطوح و مقاطع آموزشی شیوه های تدریس به گونهای باشد که دانشآموزان به مطالعه کتابهای درسی اکتفا نکرده و خود با بررسی منابع موجود در موضوعات درسی به گسترش دانش خود بپردازند. نظام آموزشی هر کشور به عنوان یک نظام پویا و هدفمند، در تولید و رشد علمی نقش بسزا و سازندهای را ایفا میکند و در صدد افزایش تولید دانش میباشد. در عصر دانش و نوآوری که منبع اصلی رقابت اقتصاد جهانی است نظام آموزشی هر کشور در تلاش است تا دانش تولید شده را در جهت افزایش نوآوری بر عهده گیرید. از آنجا که دانشآموزان منبع اصلی تولید دانش هستند و اصلیترین داراییها به شمار میآیند، میبایست به شیوه مناسب بر دانش آنها مدیریت شود و تلاش کرد داراییهای نهفته در ذهن آنها کشف شود تا این گنج به داراییهای با ارزشی تبدیل گردد. برای کسب دانش صرفا آموزش و حضور فیزیکی در مکانهای آموزشی مهم نیست بلکه پژوهش و تحقیق هم میتواند بر علم و دانش بیافزاید. پژوهش عامل مهمی در تولید دانش، دانایی و پیشرفت جامعه انسانی است و میزان پژوهشهای انجام شده در هرجامعه شاخص توسعه تعدم پیشرفتگی آن جامعه به حساب میآید. کلمات کلیدی: خلاقیت، تحصیلی، دانش آموزان | |
تعداد صفحات: 20 | سال انتشار: 1402 |
فرمت مقاله انگلیسی: Pdf | تعداد رفرنس مقاله: 11 |
نام کنفرانس: چهارمین کنفرانس بین المللی سلامت، علوم تربیتی و روانشناسی | درسهای مرتبط: روانشناسی |
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ بله | آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است: بله |
دیدگاه خود را بنویسید