
ارتباط بین حافظه فعال و توجه در دانش آموزان
کد مقاله: ASN_F1
روی مشاهده محصول کلیک کنید و اطلاعات کوتاه آن را مطالعه بفرمائید.
اطلاعات کوتاه:
نکته: قبل از دانلود فایل اطلاعات کوتاه را مطالعه بفرمائید.
کد مقاله: ASN_F1 | |
عنوان مقاله: ارتباط بین حافظه فعال و توجه در دانش آموزان | |
چکیده: توجه و تمرکز در کلاس درس، از جمله مهمترین شرط یادگیری و موفقیت برای دانشآموزان است. بدیهی است که اگر دانشآموز از هوش بالایی هم برخوردار باشد، ولی به مطلب یا موضوعی توجه نکند، نمیتواند آن را فرا گیرد. علت افت و شکست تحصیلی برخی از دانشآموزان، ناشی از همین عدم توجه به معلم و مطالب تدریس شده در کلاس درس و نیز عدم تمرکز حواس هنگام مطالعه و انجام تکالیف درسی است. حافظه فعال، یکی از فرایندهای شناختی مهم و زیربنای تفکر و یادگیری است که به نگهداری اطلاعات در ذهن و کار روی آنها مربوط میشود. پژوهش حاضر با روش توصیفی تحلیلی بر آن است تا به بررسی ارتباط بین حافظه فعال و توجه در دانشآموزان بپردازد. کلمات کلیدی: حافظه فعال، توجه، تمرکز، یادگیری، دانشآموزان | |
تعداد صفحات: 8 | سال انتشار: 1402 |
فرمت مقاله انگلیسی: Pdf | تعداد رفرنس مقاله: 14 |
نام کنفرانس: اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه با رویکرد توسعه فرهنگی | درسهای مرتبط: روانشناسی |
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ بله | آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است: بله |
دیدگاه خود را بنویسید